Másfél millió euró értékű ékszerkollekcióval nyitotta meg márkaképviseletét a Fabergé Budapesten

1,5 millió euró értékű ékszer kollekcióval nyitotta meg márkaképviseletét a Fabergé Budapesten

-Sarah Josephine Fabergé: az együttműködésünk egyszerre tisztelgés a múlt öröksége előtt ugyanakkor a folyamatos megújulás és fejlődés ünneplése is-
 

Összesen mintegy 1,5 millió euró értékű ékszer kollekció bemutatásával nyitotta meg első magyarországi hivatalos márkakereskedését a Fabergé, Európa leghíresebb aranyműves dinasztiája a Párisi udvarban. Az eseményen a Fabergé ékszerház munkái mellett kizárólagos hazai partnerük, a Tamas L’Orant márka egyedi karóráit is láthatták az érdeklődők. A megnyitón jelen volt Sarah Josephine Fabergé, a Fabergé Örökség Tanács alapító tagja, a Fabergé különleges projektek igazgatója, Nicola Clary, a Fabergé kereskedelmi vezetője és Tamás Lóránt, a Tamas L’orant tulajdonosa, aranyműves.
 
Történelmi pillanatoknak lehettek szemtanúi a Párisi udvarban tartott ékszerbemutató résztvevői: nem csak két ékszerműves család együttműködésének hivatalos bejelentésén vehettek részt, de egyben elsőként láthatták a Fabergé, és hazai márkaképviselőjük, a Tamas L’Orant márka ez alkalomból bemutatott kollekciót is. 
 
A Fabergé család azzal tisztelte meg az ékszerek világa iránt érdeklődő hazai közönséget, hogy a közös együttműködés kezdetét jelentő Párisi udvari márkaképviselet megnyitására Magyarországra hozta a nagyértékű drágaköves ékszerkollekciójának kiemelkedő darabjait. A bemutatásra kerülő ékszerek megalkotás során az ékszertervező dinasztia visszanyúlt az 1885-1917 között készített és világhírűvé vált családi alkotásaik formavilágához: a századfordulós kor hangulata által ihletett drágaköveket, 18 karátos aranyat és platinát felhasználó kollekció ugyanúgy tovább viszi azt a generációk alatt felhalmozott szakmai tudást, precizitást és igényességet, ami a családi vállalkozást mindig is jellemezte és ami a világ ékszerműves szereplőinek legelismertebbjei közé emelte.

- Nagyon örülünk, hogy a Tamas L’Orant képviseli a Fabergé márkát és azokat az értékeket, amelyekről a Fabergé ismert a világban. Nagyon sok hasonlóság van a márkák mögött álló két család között abban, ahogy a hagyományról és a múlt értékeinek átmentéséről gondolkodunk. Azt gondolom, hogy az együttműködésünk egyszerre tisztelgés a múlt öröksége előtt ugyanakkor a folyamatos megújulás és fejlődés ünneplése is – mondta Sarah Josephine Fabergé, a Fabergé Örökség Tanács alapító tagja, a Fabergé különleges projektek igazgatója

 
A lélegzetelállító smaragd és rubin köves kollekciók bemutatása mellett, olyan tételek is bemutatásra kerültek, mint például az a gyűrű, amelynek központi ékköve egy több mint 11 karátos, természetes sárga színű (fancy yellow), gyémánt volt.
 

- Mindig is szerettük volna ebben a régióban jobban bemutatni a Fabergé család gazdag történelmi hagyományait, és kényelmesebb hozzáférést biztosítani alkotásinkhoz a gyűjtők számára. A Tamas L’Orant márkával való találkozás meggyőzött bennünket arról, hogy megtaláltuk a legmegfelelőbb partnert a Fabergé képviseletére a piacon. Valójában már az első találkozás óta tiszta volt számunkra, hogy a tulajdonos, Tamás Lóránt által felépített és képviselt családi márka, apa és fia példátlan együttműködése, valamint az ékszerek, órák, és a szerkezetek iránti szenvedélyük, tökéletesen ki fogják egészíteni a Fabergé alkotásokat. Vállakozásaink ugyanazokat az értékeket képviselik mind a család, az etika, a hagyomány és a kézművesség terén is. Alig várjuk, hogy megírhassuk új partnerünkkel a Fabergé család történetének fontos fejezetét Budapesten - nyilatkozta Nicola Clary, a Fabergé kereskedelmi igazgatója.

 
Tamás Lóránt órái között számos olyan darab is szerepelt a bemutatón, amelyet a singapore-i valamint magyar gyűjtők „kölcsönöztek vissza” a tulajdonosának a bemutató kedvéért. Ezeket a darabokat egészítették ki a magyar származású ékszerész saját tervezésű és készítésű gyémánt ékszerei, amelyek közül talán a legismertebb a rangos nemzetközi verseny kategória győztes Tahiti gyöngysor volt. 
 
Itt érdemes megjegyeznünk, hogy Tamas L’Orant márkanév alatt forgalomba kerülő karórákból minden esetben csak egyetlen és egyedi azonosító jellel ellátott darab készül. A kézműves megmunkálással megalkotott műremekek „alapanyagát” minden esetben első osztályú, 80-120 éves mechanikus zsebórák szerkezetei adják, amelyhez Lóránt egyedileg tervezi és gyártja az aranytokokat. A minden részletében teljesen manufakturális munka eredményeként előálló alkotásokból évente összesen 6-8 darab készül és azok túlnyomó többségükben ázsiai műgyűjtők körében találnak gazdára. 
 

- Egyszerűen és közérthetően az ars poeticam: mindennél fontosabb számomra, hogy újjászülethessenek a kezem alatt azok az óra mesterművek, amelyeket a korunk felgyorsult fogyasztási társadalma méltatlanul mellőz. Úgy is fogalmazhatnék, hogy olyan értékmentés és értékteremtés szolgálatában állok, amelynek eredményeképpen új értelmet nyernek a 19-20.századi kézműves óragyártás remekei – mondta el Tamás Lóránt a bemutató és márkaképviselet-megnyitó ünnepség alkalmából.

 
Az ékszereket 
Balla Eszter, Dévényi Dalma, Eke Angéla, Gubik Ági, Jakab Juli és Kovalik Natasa mutatta be.

 

Galéria