Elindult a #vadateszem kampány, karácsonyig tart, le ne maradjon róla

# vadateszem
# vadateszem

Elindult a #vadateszem kampány, karácsonyig tart, le ne maradjon róla

A #vadateszem kampány 2024. november 22-én elindult és egy hónapon át tart.
A #vadateszem kampány célja a vadhús népszerűsítése mellett a vendéglátóipari forgalom élénkítése. Ezért a kampány egyik részről a vendéglátás szereplőit célozza meg, akik a kampány keretében (pl a Libanaphoz hasonlóan, csak itt vadhúsból) új attrakcióval kedveskedhetnek a fogyasztó vendégek részére. Másik részről pedig a fogyasztók megszólítása a cél, hogy minél nagyobb számban keressék a kampányhoz csatlakozó egységeket. A térképes kereső( www.vadateszem.hu ) pedig eszköz ahhoz, hogy a fogyasztók széles rétege mozduljon ki otthonról, illetve az egységeknek jó lehetőség az új fogyasztók megszólításához/eléréséhez.
  
Csókay Ákos a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) főtitkára elmondta:
„Az elmúlt év fogyasztási adatai szerint most komoly árelőnyt jelent a vadat kínáló éttermeknek a relatíve alacsonyabb árú vadhús. Azt gondoljuk, hogy ha ezzel most az éttermek meg tudnak spórolni anyagköltségen 20-30%-ot, ezzel együtt edukálják is a vadhús fogyasztásra egy egészségesebb irányba, akkor az egész kampány egy nagyon hasznos és gazdaságilag is megtérülő kezdeményezés. Ezért érezte úgy a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, hogy újra a kampány mellé áll.”
  
Balázs Viktor a Nemzeti Agrárgazdasági kamara alelnöke elmondta: „Vadhúsok a legkisebb ökológiai lábnyommal előállított húsok közé tartoznak jelenleg a piacon. Nagy mértékben a magyar erdőkből származnak, tehát 100%-ban hazai termékek, igaz, azok árazásában még mindig érezhető a külföldi piacok hatása. Ennek ellenére a kilónkénti ára a drágább sertéshúsokéhoz hasonló.
Nagyon örülünk annak, hogy végre nem csak egy sima fogyasztásösztönző, vadhúsnépszerűsítő kampány indult, hanem a program sokkal átgondoltabban lett felépítve, mert arra ösztönöz, hogy az éttermek valóban nyúljanak hozzá a vadhúshoz és szólítsák meg a fogyasztó vendégeket.
Ezért is ajánljuk mindenkinek, hogy bátran keresse a tiszta forrásból származó, vegyszermentes és 100%-ban hazai vadhúst. Ez a program jó lehetőség arra, hogy a vendéglátóipari egységekben újra és újra megkóstolják, megszeressék és az otthonaikban is bátrabban készítsenek vadételeket.” – fejezte be gondolatait az alelnök.
  
Új lendületet jelent a vadhús népszerűsítésében a #vadateszem kampány elindítása, amely az egészséges és változatos táplálkozásra is ráirányítja a figyelmet – mondta Felkai Beáta Olga
Továbbá az élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy a rövid ellátási láncok erősítésével és a helyi termékek fogyasztásával a környezetvédelmi célokat támogathatjuk, valamint további lendületet adhatunk a vadhúsipar fejlődésének is. Nagy előrelépés, hogy egyre több feldolgozó és étterem dolgozik innovatív technológiákkal, és igyekszik elérhetővé tenni a vadhúst a hazai fogyasztók számára. Kifejtette, a karácsonyi időszak különösen jó alkalom arra, hogy a vadhús az ünnepi asztalok részévé váljon.
Hangsúlyozta, fontos, hogy a magyar vad nemzeti kincsünk maradjon, ezért különös figyelmet fordítani a fiatalabb generációk oktatására, valamint az otthoni főzés népszerűsítésére, hiszen a megfelelő elkészítési technikák ismerete jelentős szerepet játszik a vadhús iránti érdeklődés növelésében. Megteheti, hogy hazánkban az egy főre jutó éves vadhúsfogyasztás mindössze ötödik az európai átlagnak.
 
Balogh Krisztián, a VakVarjú éttermek kreatív Séfje kiemelte:
„A vadhús egy olyan alapanyag lehet, amit újra meg lehet ismertetni a fogyasztókkal, vagy akár a modern technológiákkal „játszadozva” éttermi élményt biztosíthatunk a minket választó fogyasztóinknak. Ráadásul mindezt a szezonalitás figyelembevételével. A vadhús amellett, hogy finom, könnyen elkészíthető, egészséges, kiváló beltartalommal bír. Zsírtartalma sokkal alacsonyabb, fehérjetartalma pedig magasabb, mint a háziállatok húsának és a kalóriatartalma is alacsony, így könnyen beilleszthető az alacsony kalóriatartalmú étrendbe is.”
 
Asztalos István az étrend Magyar Konyhafőnökök egyesületének elnöke elmondta:
„A kampány célja a forgalomélénkítés, valamint a vadhús fogyasztására való ösztönzés. Szeretnénk elérni, hogy a magyar vad ne csak exporttermék-, hanem a hazai gasztronómia kiemelt alapanyaga legyen. A kampányhoz eddig 78 vendéglátóhely csatlakozott, akik már elérhetők a program térképes keresőjén a www.vadateszem.hu oldalon.
Szeretnénk továbbá, ha még ennél is többen csatlakoznának a programhoz, ugyanis a programban díjmentesen vehet részt bármely vendéglátásban működő egység, amely vállalja, hogy 2024. november 22-től december 22-ig tartó időszakban vadételt tart a kínálatában. A vadhús ára jelenleg még a marhahús árát sem éri el, ennek ellenére az uniós átlag alatti az egy főre eső átlagos vadfogyasztásunk. A kedvező beszerzési ár miatt az értékesítésben rentábilis megtérülés és profit valószínűsíthető. Szakmai szervezeteként pedig úgy érezzük a vendéglátás ilyen fajta problémáira is a megoldást kell keresnünk, segítve ezzel a vendéglátás szereplőinek megélhetését.”
A #vadateszem forgalomélénkítő és vadhúst népszerűsítő kampányt az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete, a Dél-Alföldi Gasztronómiai és Turisztikai Egyesület és a Miskolc és Térsége Turisztikai Közhasznú Egyesület, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara – NAK, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK), a vendeglatosmunkak.hu, a Pálinka Nemzeti Tanács és az Agrárminisztérium indítja.
 
A csatlakozó éttermeknek nem kell új beruházásokba kezdeniük,
A csatlakozó éttermeknek nem kell fél áron kínálni a termékeit
A csatlakozó éttermeknek nem kell fizetni a kampányért
egyszerűen csak felvenniük a kínálatukba egy-egy vadételt.
 
Eddig 78 szálloda és étterem csatlakozott, amelyek megtekinthetők a kampány hivatalos weboldalán: www.vadateszem.hu címen. Az oldal részletezi a kampány céljait, résztvevő egységeket, valamint azt is, hogyan csatlakozhatnak az éttermek www.vadateszem.hu/regisztracio-ettermeknek/ .- zárta gondolatait az elnök.
 

*******************************
Kik csatlakozhatnak?
A programban részt vehet bármely vendéglátásban aktívan részt vevő egység, amely vállalja, hogy 2024. november 22-től, 2024. december 22-ig tartó időszakban vadételt tart a kínálatában. (Étlap, Séftábla, Heti-, vagy havi étlapbetét, Menü stb.)
 
Hogyan csatlakozhatnak?
Első lépésként a térképen történő megjelenés érdekében érdemes a regisztrációt elvégezni https://vadateszem.hu/regisztracio-ettermeknek/. Majd, ha ez megtörtént, akkor a #vadateszem kampányszó felhasználásával a vendéglátóipari egység saját közösségi csatornáján posztoljon, hogy csatlakozott a #vadateszem kampányhoz. Ezáltal a térképes keresőn felül a közösségi portálokon kereső vendégek számára elérhetővé válik, hogy az Ön étterme is részt vesz a programban. A hatékonyság növelése érdekében ajánlott külön-külön posztban bemutatni a kínálatban szereplő vadételeket, illetve javasolt a vendégek hasonló kommunikációra való serkentése a #vadateszem keresőszó felhasználásával. Utóbbi ráadásul az egységeknek plusz megjelenést biztosít.
 
Honnan kell a vadhúst beszereznem?
A vadhús bárhonnan beszerezhető.
 
Meddig kell a vadhúsból készülő ételt a kínálatban tartanom?
2024.    november 22-től, 2024. november 22-ig.
 
Mennyiért kell a vadételt adnom?
A programban részt vevő egységek erről maguk dönthetnek.
 
Mennyibe kerül a csatlakozás?
A programba történő csatlakozás és a térképes keresőn való megjelenés is díjmentes a csatlakozó egységek erről maguk dönthetnek.
 
Íme a csatlakozott egységek listája:
o    48 Étterem és Bár
o    A Bárány – Kaposvár
o    A KERT Bisztró
o    Aquaticum Debrecen Thermal & Wellness Hotel
o    Arany Apartman Miskolc
o    Aranykorona Történelmi Étterem & Látványpince
o    Bagolyvár Club Étterem
o    Bajnok Étterem
o    Bandula Kisvendéglő
o    Béla. bár, étterem, lakás, arborétum
o    Beregszászi Étterem
o    Blöff Bisztró
o    Budapest Music Center
o    Castellum Hotel Hollókő
o    Duna Wellness Hotel
o    Édes Mádkám
o    Első Mádi by BG
o    Farkas Tanya Étterem és Pizzéria
o    Fekete Sas Rendezvényház
o    Forgó Étterem
o    Four Points by Sheraton Kecskemet Hotel & Conference Center
o    Friedmann Hidegkonyha
o    Full-Gas – Ducati Hungary, Royal Enfield Hungary, BMW Motorrad, KTM, Husqvarna, Suzuki
o    Hagymatikum
o    Halászcsárda
o    Hotel Aquarell Cegléd
o    Hotel Eger & Park
o    Hotel Melik
o    Hubertus Hof Landhotel
o    Hungarikum Hotel
o    Hunguest BÁL Resort Balatonalmádi
o    Hunguest Bük
o    Hunguest Bük – Nyugati szárny
o    Hunguest Gyula
o    Hunguest Helios
o    Hunguest Hotel Aqua-Sol
o    Hunguest Hotel Freya
o    Hunguest Hotel Panoráma
o    Hunguest Hotel Sóstó
o    Hunguest Szeged
o    Illés Hotel és Stüszi Vadász Étterem
o    Kakukk Étterem és Panzió
o    Káli Art Inn
o    Kertész Csárda
o    KicsiZso Reggeliző Kávézó
o    KisKulacs Vendégház
o    KissVirágom Vendéglő
o    Kozárdi Kamra
o    Ködmön Csárda
o    Kökénydombi Csárda
o    Kristály Hotel
o    Kulacs Csárda
o    Kurta Kocsma Vendéglő
o    Land-Plan Hotel & Restaurant
o    Madison Pub & Restaurant
o    Mátyus Udvarház
o    Mi a Kő
o    Mischler Cukrászda és Bisztró
o    Nimród Bioszálloda és Bioétterem
o    Orchidea Étterem és Rendezvényház
o    Öreg Tanyacsárda
o    Park Étterem
o    Park Plaza Budapest
o    Platán Örömkonyha
o    Rákóczi Pince Étterem
o    Saliris Resort – Spa Conference Hotel
o    Társam Büfè
o    Templomkerti Kisvendéglő és Pizzéria
o    Trattoria Prato
o    Vadaskert Vendéglő
o    VakVarjú Csónakház
o    VakVarjú Étterem Buda
o    VakVarjú Étterem Pest
o    VakVarjú Étterem Újlipótváros
o    Várhegy Vendéglő Királyrét
o    Vértes Vendéglő
o    Vígvarjú
o    Zöld Ász Fogadó, Étterem
 
 
www.vadateszem.hu

Galéria