A W HOTELS FELFEDI MAGYARORSZÁG TÖRTÉNELMI FŐVÁROSÁNAK
MERÉSZ KETTŐSSÉGÉT A W BUDAPEST MEGNYITÁSÁVAL
BUDAPEST, MAGYARORSZÁG, (2023. július 10.): A W Hotels Worldwide, amely a Marriott Bonvoy 31 rendkívüli szállodamárkát magában foglaló globális portfóliójába tartozik, ma bejelentette a várva várt W Budapest megnyitását, amely egyúttal a márka magyarországi debütálása. A korábban a Balettintézetnek otthont adó, történelmi Drechsler-palotában, a W Budapest a város forradalmi szívdobogását indítja be, kreatív dizájnnal, eklektikus gasztronómiával és a kozmopolita fővárosból merített társasági szellemiséggel.
Az UNESCO Világörökség részét képező Andrássy úton, a város legfényűzőbb bevásárlóutcáján található W Budapest 151 stílusos szobával és lakosztállyal, valamint háromféle innovatív gasztronómia koncepcióval várja vendégeit, melyeket Budapest gazdag történelme, kreativitása és sokszínűsége ihlet.
A W Rome 2021-es megnyitóját követően a W Budapest bemutatja a W Hotels márka új irányát, hihetetlen dizájnt kínálva, egy új szintű és kifinomult, mégis játékos környezetben, amely lényegében összekapcsolja a luxusutazók következő generációját a helyiekkel.
„A W Hotels debütálása Budapesten óriási mérföldkövet jelent, emellett ikonikus márkánk dizájn-szellemiségének új korszakát jelzi” – mondta George Fleck, a W Hotels alelnöke és globális márkavezetője. „Alig várjuk, hogy vendégeinket összekapcsolhassuk ezzel az időtlen és inspiráló várossal a hívogató, ugyanakkor váratlan dizájn, az különleges gasztronómiai kínálat és a páratlan vendégprogramok révén.”
Merész, izgalmas és helyi ihletésű design
Bowler James Brindley (London) és Bánáti + Hartvig (Magyarország) belsőépítészek gondosan restaurálták és újragondolták a Drechsler-palotát, ihletet merítve annak gazdag kultúrtörténetéből és sokrétű identitásából, mint egykori kávéház, közösségi központ és a Magyar Állami Balettintézet épülete, hogy ezekből lenyűgöző dizájn-narratívákat alkossanak. A kivitelezési munkálatokért a DVM Group felelt. A palota története mellett - az újonnan felhelyezett díszítő elemek révén - a szálloda „második réteg” dizájntörténettel is rendelkezik, amely játékosan egymás mellé helyezi a város két oldalát, Budát és Pestet. A lágy rétegezéstől a fémes rácsozásig - a perspektíva és az izgalom megteremtése érdekében a szálloda nyilvános helyiségeiben és vendégszobáiban a tervezés során olyan tereket hoztak létre, amelyek mindig újabb és újabb mélységeket tárnak fel az ott tartózkodók előtt.
További ihletet adott a nagy francia reneszánsz városszerte felfedezhető építészeti esztétikája, amely lendületes modernizációhoz vezetett a zöld, korall és mélykék színpaletták, valamint a kortárs, Zsolnay ihletésű csempék, ólomüveg elemek és ékszerek ihlette lámpatestek révén. Magyarország nyüzsgő és eklektikus kulturális szcénája, beleértve a város híres sakkszeretetét és a baletthez való mélyen gyökerező kötődését, szintén megtalálható az új szálloda hangulatában. Mindkettő finom mozdulatait testreszabott sakkfigura-lámpák és monokróm csempézett márványpadló, vagy lágy rózsaszín árnyalatok, ívelt vonalak és a táncforma kecses gördülékenysége által ihletett világítás fejezi ki. Két méltán híres magyarországi kötődésű művész, Harry Houdini és Gábor Zsa Zsa, kreatív víziót adtak a belső tér koncepciójához, ezt tükrök segítségével valósítják meg, amelyek a hollywoodi csillogás optikai illúzióit és nosztalgikus hatását keltik életre.
Az összefonódó design narratívák jelen vannak a szálloda 151 jellegzetes vendégszobájában, köztük 45 lakosztályban. Az ötödik emelet egyedi fa-központú stílusa rokonságban áll a palota eredeti, helyreállított tetőtervével, míg a szálloda baletthez fűződő kapcsolatát tükrözi a teljesen fekete Extreme WOW lakosztály és a fehér WOW lakosztály, melyek a híres balettmű, a Hattyúk tava előtt tisztelegnek.
A fúziós étkezés és az időtlen koktélkultúra lángra lobbantja a kíváncsiságot
A város kulináris színterét felrázva a W Budapest háromféle új ötletes koncepcióval nyit, amelyek célja a kíváncsiság felkeltése, valamint a vendégek és a helyiek közötti kapcsolatok előremozdítása. Riccardo Giraudi világszínvonalú restaurateur vezetésével a szálloda étterme, a Nightingale by Beefbar a szálloda gasztronómiai szíveként dobog. A híres Beefbar koncepció spinoffjaként az étterem mindenki számára elérhető bevezetést kínál az ázsiai konyhába, friss, hagyományos ázsiai ízeket párosítva a Beefbar jellegzetes, ikonikus húsételeivel, a pezsdítő kulináris élmények jegyében. A Nightingale by Beefbar konyhájának élén Fabio Polidori áll, aki barátokkal való megosztásra tervezett, kis tányérokból álló, sharing koncepciójú menüt állított össze. A jellegzetes ételek közé tartozik a pikáns chipotle öntettel meglocsolt ropogós carpaccio, a sárgafarkú sashimi yuzu szarvasgomba szósszal, valamint a játékosan elnevezett Miss Bao, amely arra invitálja a vendégeket,
hogy a karamellizált banánt isteni étcsokoládé szószba mártsák. A Nightingale by Beefbar bárja kreatív koktélok sorát kínálja a bourbon alapú Nightingale Boulvardie-tól a gin és édes bor alapú Budapest Calling koktélig.
A beavatottak desztinációja, a Society25, a szálloda titkos és misztikus, alagsori speakeasy bárja. A Society25 azokból a kreatív beszélgetésekből és titkos asztaltársaságokból merít ihletet, amelyek a múltban gyakran megfordultak a térben, és bensőséges, emellett felszabadító társasági élményt teremtettek az épület falai között. A koktéllista nyolc, a Drechsler-palota történelméből ihletett merített koktélt kínál, amelyek a város nagy korszakai, emberek és épületei előtt tisztelegnek, mindegyik tartalmaz egy-egy titokzatos összetevőt, amelyet a bár vezetője, Stefano Ripiccini alkotott meg. A vendégek választhatják a nagy Houdiniről elnevezett The Illusionistet; a Brew Bopot, amely a budapesti kávé aranykorára utal, valamint a Geraniumot, ami magyarul muskátlit jelent és a Drechsler-palota egyik leghíresebb asztaltársaságának a nevét viseli.