Immár harmadszor hirdetik ki a Michelin Guide legújabb magyarországi válogatását

Immár harmadszor hirdetik ki a Michelin Guide legújabb magyarországi válogatását
Ajánlása nemcsak presztízs, piaci előny a gasztro-utazókért folytatott versenyben

Budapest, 2024. október 25. ‒ Decemberben ismét díjátadó gálán hirdeti ki a világ legrangosabb gasztorkalauza, mely éttermek kaphatják meg újoncként és melyek tarthatják meg korábban megszerzett, nagypresztízsű Michelin elismeréseiket. Jelenleg országszerte 70 hazai kulináris műhely büszkélkedhet a globálisan ismert díjkategóriák valamelyikével, és immár 26 hazai hotel is feliratkozott a mértékadó kalauz által ajánlott szálláshelyek közé. A teljes hazai vendéglátás kínálatát bemutató nyomtatott kiadvány a jövő év elején jelenik meg.
Az első hazai Michelin csillag csupán 2010-ben érkezett Budapestre, 2022-ben pedig sor került az első önálló magyar kalauz megjelenésére is, amivel immár az egész ország kulináris kínálata világszerte felkerült a vendégek gasztrotérképére. Ma már 9 Michelin-csillagos étterem fémjelzi a kreatív, minőségi magyar gasztronómiai műhelyek robbanásszerű fejlődését. A gasztroforradalom fontos mérföldköveként a fővároson túlra is jut a csillagokból, a két hazai 2 csillagos étterem egyike is vidéken található. 
A mértékadó gasztrokalauz, valamint a letölthető Michelin-applikáció az egész országban számos olyan étteremre is ráirányítja az érdeklődést, amelyek a Michelin egyéb elismeréseiben részesültek. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis a kalauzban ajánlott éttermek nem csupán a „fine dining”-ot képviselik. Luxuséttermektől a trendi bisztrókon át a hazai ízeket kínáló, minőségi családi vendéglőkig sokak számára kínálnak többféle árkategóriában kulináris élményeket. Így például a tányér szimbólummal jelzett, ajánlott éttermekkel országszerte 55 helyen találkozhatnak az utazók, ahol a minőség megfizethető áron érhető el. Mellettük válogathatnak a kiváló ár-érték arányt jelző 6 hazai Bib Gourmand étterem kínálatából is. Az etikus és környezetbarát működést szem előtt tartó vendéglátóhelyeknek járó zöld Michelin csillagot pedig eddig négy hazai egység érdemelte ki. Így összesen már 70 hazai étterem tartozik a különböző kategóriák valamelyikébe, amire immár a nagyvilágból is mind többen figyelnek fel.
„Nemzetközi kutatások szerint az utazást befolyásoló tényezők sorában a minőségi gasztronómia az egyik legfontosabb. A Michelin-elismerések ezért komoly előnyt jelentenek a gasztroturisták megszólításában is. Az utazók ugyanis mindinkább az élményeket keresik. Ezek között pedig az egyik legfontosabb éppen a kiváló konyha, amellyel a vendégek új felfedezésre vagy akár visszatérésre is csábíthatóak – hangsúlyozta Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója. 
A Michelin elismerések emellett azért is fontosak, mivel országszerte fiatal séfek újabb nemzedékeinek teremtenek motivációt, és egyben azt is jelzik számukra, hogy a karrierjüket érdemes itthon tervezniük. A Michelin nemzeti válogatása a teljes hazai gasztronómiára jelentős húzóhatást gyakorol, ami irányadó a minőség iránt elkötelezett hazai termelők számára is. 
A Michelin Guide palettáját újabban már ajánlott szálláshelyek is színesítik. A hazai és külföldi vendégeket orientáló jelölést itthon immár több mint negyedszázan érdemeltek ki. A turisztikai ágazat utóbbi években bekövetkezett minőségi szintlépését jól jellemzi, hogy Magyarországon jelenleg 11 olyan Michelin-ajánlású hotel is várja vendégeit, amelyben Michelin-ajánlott vagy csillagos étterem is működik. 

A Visit Hungary 
A Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként a Visit Hungary Zrt. feladata, hogy innovatív marketing és üzletfejlesztési stratégiák alkalmazásával, proaktív szemléletben támogassa a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiában lefektetett célok megvalósítását és az országmárka építését. A nemzeti turisztikai marketingszervezet a vendégforgalom növelése érdekében folytat üzletfejlesztést, kiterjedt belföldi és nemzetközi marketingkommunikációs feladatokat lát el, turisztikai és imázskiadványokat készít, kutatásokat és elemzéseket végez, valamint kiállításokon és turisztikai szakvásárokon vesz részt a hazai desztinációk népszerűsítése céljából. Folyamatos kampánytevékenységével aktívan hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország még vonzóbb, felfedezésre és újrafelfedezésre érdemes úti célként jelenjen meg a külföldi és a belföldi utazók számára. A Visit Hungary stratégiai döntéseit, marketing aktivitásainak tervezését, valamint üzleti együttműködéseit a digitális turisztikai ökoszisztéma által biztosított komplex adatállomány felhasználásával, valamint a Nemzetközi Turisztikai Adatszolgáltató Központ adataira alapozva hozza meg és végzi. További információk: csodasmagyarorszag.hu és igyutazunk.hu