„A fa tetejétől a drogériabirodalomig” – már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása

Dirk Rossmann könyve
Dirk Rossmann könyve

„A fa tetejétől a drogériabirodalomig” – már itthon is
elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk
Rossmann, a Rossmann drogérialánc alapítójának önéletrajzi könyve is,
melyben életútjáról és a világhírű vállalat felépítéséről mesél. Az „...és akkor
felmásztam a fára!” című kötet egy izgalmas, önreflexióval teli történetet tár
elénk a kitartásról és a vállalkozói szellemről. A könyv már elérhető a
Rossmann összes üzletében, az Online Drogériában, valamint a Libri, Líra és
Bookline kínálatában is.
Dirk Rossmann, a világszerte ismert Rossmann drogériahálózat alapító-tulajdonosa,
életrajzi kötetével végre a magyar olvasóközönség elé tárja rendkívüli életútját. Az
„...és akkor felmésztam a fára!” című könyv a Rossmann-lánc elindítójának és
vezetőjének élettörténetét meséli el, amely egy egyszerű családi vállalkozásból mára
globális céggé nőtte ki magát.
A kőkemény üzleti világban szerzett tapasztalatok mellett Dirk Rossmann nagylelkű
adományozóként is ismert, aki aktívan részt vesz nemzetközi segélyprogramokban
is, és filozófiai, pszichológiai érdeklődését is belefűzi a kötetbe.
A Rossmann-lánc tavaly ünnepelte magyarországi jelenlétének 30. évfordulóját, és
több mint 250 üzletével a hazai drogériapiac meghatározó szereplője. A könyv
magyar kiadásának megjelenése ennek a sikersztorinak a megkoronázása.
Dirk Rossmann története több mint vállalkozói siker: életének egyes fejezetei révén
bepillantást nyerhetünk a megpróbáltatásokba és tanulságokba, amelyek egy
innovatív, kitartó ember életútját formálták.
A könyv címe is egy emlékezetes eseményre utal: Rossmann a német Bundeswehr
kötelező katonai szolgálata ellen tiltakozva egy tölgyfára mászott fel besorozásakor,
majd órákig ott is maradt. Tettével sikerült elérni seregtől való eltanácsolását, ami
üzleti sikersztorijának egyik első lépése volt.
„Nem volt pénzem, tapasztalatom, és tele voltam félelmekkel, de nem akartam
meghátrálni” – mesélte Dirk Rossmann a könyv német megjelenéskor a
SpotOnNews-nak adott interjújában. „Az életemben mindig harcoltam, sosem adtam
fel. Azóta is úgy gondolom, hogy ez a kitartás és a bátorság az, ami igazán
előrevisz.”
A szerző visszatekint az üzleti élet hullámvölgyeire is: a gyors terjeszkedés során
hatalmas adósságokba került, tőzsdézett, és a 90-es évek egyik legsötétebb
időszakában szívrohamot kapott a rengeteg stressz miatt. Rossmann ezután
átgondolta életét és üzleti irányvonalát, és úgy döntött, hogy a parfümiparral folytatott
pereket és a kockázatos tőzsdei ügyleteket hátrahagyva kizárólag a drogériamárkára
koncentrál. Az átgondolt stratégia eredményeként a Rossmann-lánc azóta is
töretlenül fejlődik.

„Egy jó vezető legfőbb erénye az őszinteség. A legfontosabb dolog az életben az
emberek közötti bizalom, és ennek alapja az őszinteség” – nyilatkozta Rossmann,
aki ma is régi autóját használja, egy egyszerű telefont tart magánál, és egyáltalán
nem érdekli a külsőségek luxusa.
A könyv részletesen bemutatja, hogy Dirk Rossmann saját belső békéjét is az
önismereten és a meditáción keresztül találta meg. A vállalkozó még hetven felett is
aktívan tanul és fejleszti magát, hogy új ötletekkel gazdagítsa életét és környezetét.
A kötet inspirálóan mutatja be a filozófiával és pszichológiával foglalkozó Rossmannt,
aki saját önismereti útját sem rejtette véka alá. Baráti körében és családi életében is
elkötelezett; szabadidejét többek között kedvenc időtöltéseivel, teniszezéssel és
sakkal tölti, és szoros barátságokat ápol.
Dirk Rossmann elmondása szerint életének egyik legnagyobb sikere, hogy fiainak,
akik szintén a cégben dolgoznak, átadhatott egy sikeres vállalkozást, és az általa
alapított cég szellemiségét, az őszinteséget és a becsületességet.
Az életrajzi könyv elérhető a Rossmann üzleteiben és Online Drogériájában, a Libri
és a Líra valamint a Bookline kínálatában is – és remélhetőleg sok magyar olvasó
számára válik inspirációvá, hogy a legnehezebb helyzetekben se adják fel a céljaikat.

A Rossmann Európa egyik legnagyobb drogérialánca, éves bevétele rekordszintre,
13,9 milliárd euróra emelkedett tavaly, 14,4 százalékkal meghaladva az egy évvel
korábbi árbevételt. A német konszern kilenc európai országban jelenleg 4713 üzletet
működtet, ahol összesen 62 100 főt foglalkoztat. A vállalat hazai piacán,
Németországban a 2288 üzlettel rendelkező árbevétele éves szinten 10 százalékkal,
9,3 milliárd euróra nőtt tavaly. A Rossmann külföldi piacain (Lengyelországban,
Magyarországon, Csehországban, Törökországban, Albániában, Koszovóban,
Spanyolországban és Dániában) árbevétele 24 százalékkal 4,6 milliárd euróra nőtt
2023-ban.
A céget 1972-ben Dirk Rossmann alapította, központja a németországi Hannover
melletti Burgwedelben található.
Dirk Rossmann az elmúlt években aktívan foglalkozik az írással: A polip kilencedik
karja és A polip haragja című ökothrillerei mellett Tintoretto és barátai címmel
gyerekkönyve is megjelent, melyek mind a klímaváltozás témakörével foglalkoznak.
Rossmann idén februárban járt legutóbb Magyarországon, a 250. hazai üzlet
megnyitója és a magyar piacra való belépés 30. évfordulója kapcsán
 

Galéria